201604.25
Off
0

Food, chefs & brand experience la Taste Ambassadors 2016

Săptămâna trecută am fost la prima ediție Taste Ambassadors, eveniment organizat de Trends HRB, Progresiv și Top Hospitality la Hotel Radisson Blu din București.


Când am primit invitația la eveniment, știam doar că este vorba de demonstrații gastronomice realizate de chefi renumiți. Fiind o pasionată de food experience, retail și horeca, dar mai ales de tot ce ține creativitate în folosirea de produse și branduri, nu am stat pe gânduri și mi-am făcut loc rapid în agendă.


Prima persoana care m-a întâmpinat zâmbitoare la deskul de primire invitați a fost Luiza Joița de la Progresiv. După ce ne-am fotografiat, am profitat de ocazie și i-am cerut mai multe detalii despre acest concept nou de eveniment. Iată descrierea ei: “Taste Ambassadors este un expo-show dedicat comunităților din horeca și retail, un nou concept de eveniment în care chefii și barmanii profesioniști, administratorii și proprietarii de restaurante, dar și achizitorii din retailul local și internațional sunt invitați să descopere noutăți în materie de produse alimentare și băuturi pentru piața românească.” Minunată idee!!!


Iată ce s-a întâmplat mai exact la Taste Ambassadors. În sala mare de conferințe a hotelului, cu ușile larg deschise, puteai observa standuri de prezentare produse plasate pe părțile laterale, în timp ce pe mijloc exista o zonă de scaune, pentru audiență, iar pe scena din față era amenajată o bucătărie profesionistă cu tot ce ar putea avea nevoie un chef pentru a prepara delicii culinare. De fapt a fost organizat un fel de marathon de demonstrații culinare: fiecare chef din cei 14 a avut alocat între 30 și 60 minute pentru a pregăti, a descrie și a definitiva “platingul”, dar și pentru a răspunde la întrebări.


Au participat chefi recunoscuți deja în comunitatea horeca (îi puteti vedea în poza de prezentare a evenimentului), iar demonstrațiile lor au avut ca target, pe lângă modalitățile de utilizare a produselor aflate în expoziție, și o ocazie de a descoperi noile trenduri în ceea ce privește ingredientele, gusturile, tehnicile de preparare, fie că este vorba de bucătărie clasică, fie de patiserie – cofetărie.


Am avut posibilitatea să vizitez fiecare stand de produse, să stau de vorbă cu furnizorii, să gust din câteva preparate cum ar fi quiche-ul și cheese cake-ul făcute cu produse Horeca Top de la Albalact sau desertul cu piersică și sos dulce pe bază de TabascoJ.


Am vizitat și standurile de produse susținute de Camera de Comerț a Marii Britanii, unde am degustat niște produse inovative: creme tartinabile pe bază de roșcovă de la Savvy Foods sau crackerbreadurile Ryvita cu făină integrală, brânză și piper.


Ce alte branduri au mai fost prezente:


– dintre cele britanice: Pivnița Bunicii (Transilvanian Food Company), Billington’s (Europro);


– dintre brandurile de produse pentru horeca: Edenia și La Strada (Macromex), Sam MillsTortilla Chips, Divella, Tabasco, Veuve du Vernay, Vinurile Metamorfosis și Cramele Hallewood.


La final de zi, pot spune că Taste Ambassadors este un eveniment ce aduce beneficii pe linie de oportunități de business pentru mai multe categorii de participanți: pentru furnizorii de produse, pentru chefi, pentru managerii de restaurante și pentru retaileri. Aș mai adăuga câteva plusuri: networking, sursă de învățare și inspirație.


Pentru o primă ediție, evenimentul a fost bine organizat și promovat având în vedere traficul de vizitatori, de peste 450 de persoane. Locația a fost aleasă bine, spațiul suficient de generos pentru expunere produse și show culinar.


Un rol important în aducerea unui număr impresionat de chefi la acest eveniment aparține lui Laurențiu Mâță-Tănase, Fondator Top Hospitality, Chefs Network Romania și Asociația Bucătarilor și Cofetarilor Profesioniști. Jos pălăria!!!


Și tocmai pentru că efortul organizatorilor a fost unul de apreciat, am câteva recomandări mai degrabă pentru targetul de participare vizat de acest eveniment:


achizitorii din retail nu ar trebui să rateze nicio ocazie de a intra în contact cu produse noi sau să își lărgească orizontul în ceea ce privește utilitate și beneficiile produselor pentru consumatori;


nu ar trebui să lipsească de la un astfel de eveniment niciun furnizor de produse cu potențial de utilizare în horeca, este un segment de piață cu potențial imens.


O sugestie pentru ediția viitoare ar fi să se împartă programul pe două zile: una dedicată chefilor, domeniului horeca și asocierilor culinare și una dedicată creativității gastronomice la care pot participa diverse branduri și produse alimentare. În felul acesta cred că se poate mări atât numărul produselor participante la demonstrații, cât și al chefilor.


Înainte de a cheia și a vă lăsa cu o mică galerie foto, vreau să mulțumesc pentru revedere și discuții lui chef Joseph Haddad (restaurant Joseph), lui Cătălin Cornea (Albalact), Elenei Marin și lui Carmen Savu (Parmafood), lui Octavian Baltac (Nordic), lui Doru Zamfir (Europro), Luizei Joița (Progresiv), Mihai Tănase(Trends HRB) si lui Cezar Baciu (Rappel des Titres).


Felicitările mele organzatorilor și în special chefilor care au dat conținut și culoare acestui eveniment!



2345678 Galerie foto extinsa aici