201704.09
Off
0

O categorie si un Concept store pentru…. “Florii”

empty type gallery

No Images.
Please upload images in images manager section. Click on Manage Images button on the right side of the gallery settings.
Please make sure that you didn't enabled option: Images of the Current Gallery. Option should have Show value to show images.

La multi ani celor care isi serbeaza astazi ziua de nume dar si o primavara frumoasa tuturor, plina de culoare, zambete si inspiratie. Primavara se poate reflecta si in afacerea voastra, este un prilej minunat nu doar pentru maximizarea vanzarilor dar si pentru stimularea creativitatii echipei.


O categorie “timida”

Si pentru ca tot sunt Floriile astazi, voi vorbi despre o categorie de produse, a carei sezonalitate se simte cel mai bine primavara, dar care este neglijata de catre retailul modern si aproape inexistenta in micii comercianti: Flori si Plante.


De-a lungul timpului am vazut aceasta categorie aparand timid in raionul de fructe si legume, cu cateva ghivece si flori taiate cu vanzare la bucata doar de sarbatori. Apoi tot timid, a castigat un spatiu ceva mai mare, dar varietatea in sortiment s-a vazut doar pe partea de plante in ghivece. Intre timp, calitatea pietei de flori si plante a crescut, comertul specializat a evoluat, cererea este clara cu sezonalitate constanta si neafectata de starea vremii 🙂 . S-a ajuns la buchete si aranjamente florale foarte ingenioase, interesante si pe toate gusturile. Florarii gasim la toate colturile de strada, si exista cateva lanturi foarte bune, cu vechime si notorietate. Cu toate acestea, retailerii raman inca rezervati in aceasta categorie. De ce? Sunt cateva motive importante care tin de dificultatile operationale de mentinere a categoriei:

  • durata de viata a florilor taiate este foarte scurta si creaza pierderi mari
  • sensibilitate la conditiile de pastrare (temperatura, lumina)
  • modalitati diferite de ingrijire de la planta la planta
  • necesita vanzare asistata de specialitate pe parte de ghivece
  • lipsa unor vanzari previzibile in afara sezonului

Pe de alta parte, retaileri nu au vanzari prea mari, dar e lesne de inteles de ce: aceleasi ghivece cu plante rezistente si putin pretentioase. Iar florile taiate, la bucata sau in buchete, se vand in mod special de sarbatori, cu un varf de vanzare de Ziua Indragostitilor, 1 si 8 martie, Florii si zilele de sfinti. Nu prea s-au aventurat nici in achizitia de cantitati, nici in complexitate prin varietate. Alti retaileri, au gasit ca solutie sa externalizeze categoria unui comerciant specializat care inchiriaza spatiu de obicei la intrarea sau iesirea din magazin.


Cu toate acestea, pentru retailerii din vestul Europei, lucrurile stau cu totul altfel. Categoria este destul de bine reprezentata, cu focus pe sarbatori, prilej de crestere a sortimentatiei si a spatiului acordat. Magazinele devin o explozie de culoare, iar categoria beneficiaza de cresteri incredibile stimuland vanzari de impuls. Multi comercializanti amenajeaza spatiu de expunere in fata intrarii in magazine si au angajati care se ocupa de vanzari.

Cu putina atentie la modalitatea de expunere, sortimentatie si detaliile de aprovizionare, consider ca este o categorie cu potential, care poate crea loializare si cumparaturi de impuls.


O Florarie Concept Store

La polul opus fata de actiunile comertului modern pe aceasta categorie, se dezvolta comertul specializat de proximitate prin florarii, piete si targuri de flori. Daca studiem comportamentul de consum nu e cu mult diferit de alte categorii: exista cerere permanenta pe toate nivelurile de calitate si pret, sezonalitatea in vanzari e clara si nu scade daca ploua afara :). Ce inseamna sa faci ceva altfel intr-un astfel de context?


Asta ma intrebam cand, trecand pe strada Paris, am vazut o vila cu arhitectura Bucurestiului vechi, pe a carei poarta scria Florens. De Florens stiam deja, dintr-un spatiu micut dar cochet din Pipera si un chiosc ingenios decorat din Baneasa Mall. M-am oprit de curiozitate.


Am trecut pragul vilei plina de indoiala….ma asteptam la o expunere de flori intr-un altfel de spatiu, dar nu, nici pe departe! Pur si simplu, wow! Vila veche de circa 100 de ani este renovata si amenajata intr-un atelier de creatie dar si o premiera pentru mine, o florarie concept store. Cu atmosfera unei case primitoare, plina de aranjamente florale plasate printre elemente de décor autentice, cu un mix de aer interbelic si modern: pian, canapea, masute, bufet…Te imbie parfumul de flori proaspete si nu stii la ce sa te uiti mai intai. Fiecare colt de incapere te surpinde cu cate ceva. Intr-adevar, ceea ce este aici, este mai mult decat o expunere banala de produse. Ambient, eleganta, arta, culoare imbinate cu atentie pentru fiecare detaliu si cu mult bun gust! Si toate, stiind dificultatile operationale pentru a mentine totul sa arate atat de fresh.


Este de apreciat efortul de a face ceva altfel pentru categorie, clienti si trenduri. In cazul Florens, vorbim de reabilitarea unei cladiri de patrimoniu, viziunea de a imbina frumusetea arhitecturii cu frumusetea plantelor si dorinta clara a proprietarilor de a te face sa te simti altfel atunci cand le calci pragul. Costurile unei astfel de investitii nu s-a rasfrans asupra calitatii aranjamentelor floarale si nici a serviciilor, dimpotriva, am observat creativitate fara limite, oferta peste imaginatie si gazde primitoare. Este o experienta de shopping deosebita, pe care va recomand sa incercati. Este imposibil sa plecati fara sa cumparati ceva. Ce reuseste acest loc, este sa te faca sa realizezi ca ai nevoie de frumos in fiecare zi. Eu am ales un vas cu trandafiri rosii! Felicitari intregii echipe din spatele acestui concept minunat!